پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227316
رهبر انقلاب: آحاد مسئولان و مردم در دفاع از نظام اسلامي بايد احساس مسئوليت کنند
تاریخ انتشار : 1395/09/25 18:58:56
نمایش : 1144
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت چهار هزار شهيد استان گلستان که در تاريخ ۱۵ آذر ۱۳۹۵ برگزار شده بود، صبح امروز (پنجشنبه) در محل برگزاري اين بزرگداشت در گرگان منتشر شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار، فداکاري شهيدان در «حفاظت از انقلاب اسلامي، عزّت ملي و آينده و تاريخ کشور» را بسيار عظيم خواندند و گفتند: اگر اين فداکاريها و شهادت‌طلبي‌ها نبود، نهال نوپاي نظام اسلامي در مقابل طوفانهاي سخت دوام نمي‌آورد و از بين مي‌رفت، بنابراين بايد روحيه ايثارگري و فداکاري را حفظ و تقويت کرد.

رهبر انقلاب اسلامي، نقطه مرکزي و آماج نقشه‌ها و حملات استکباري در قضاياي جهاني را «ايران اسلامي» دانستند و در تبيين علت احساس خطر دشمنان از جمهوري اسلامي خاطرنشان کردند: در دوراني که همه سياستهاي استکباري در جهت منزوي کردن دين بود، اسلام عزيز و قرآن کريم بر اين کشور حاکم و سپس وارد مناطق گوناگون دنيا شد که اين حادثه عجيب و مهم موجب احساس خطر دشمن و توطئه و فعاليت عليه نظام اسلامي از همان روز اول انقلاب اسلامي شد.

ايشان، با تأکيد بر «شناخت دشمن و نقشه‌هاي او»، شرط استمرار ناکامي دشمنان در مقابل نظام اسلامي را «احساس مسئوليت همگاني مسئولان و مردم» خواندند و خاطرنشان کردند: همه آحاد مسئولان و مردم بايد احساس مسئوليت کنند و وظيفه اصلي خود را دفاع از نظام اسلامي قرار دهند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، احياء و بزرگداشت ياد شهداء را «حسنه ماندگار، صدقه جاريه و حرکتي در جهت دفاع از نظام اسلامي» خواندند و در بيان توصيه‌هايي به دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت شهيدان، افزودند: تلاش کنيد با توليد مخاطب که در واقع همان يافتنِ مخاطبان است، محصولات و توليدات فکري و هنري خود را به ذهن آنان برسانيد.

رهبر انقلاب اسلامي رساندن پيام به ذهن و دل مخاطبان را پيچيده و نيازمند ظرافتهاي هنري دانستند و با تأکيد بر لزوم آگاهي جوانان از تاريخ و شناسنامه انقلابي خود، خاطرنشان کردند: هماهنگي، همزيستي و همدلي موجود ميان شيعه و سني در کشور بزرگترين حربه بر ضد دشمنان اسلام و قرآن و ايران است که اين اين مسئله مهم نيز بايد به شکل هنرمندانه به ذهن مخاطبان جوان منتقل شود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين در بيان امتيازات و ويژگي‌هاي مردم گلستان، از جمله «برخورداري از نيروي انساني ممتاز» و «هم‌زيستي مطلوب و مؤثر اقوام و مذاهب» به طراحي‌ها و هزينه‌هاي هنگفت دشمنان براي ايجاد اختلاف اشاره کردند و افزودند: در ايران اسلامي و در مناطق مختلف گلستان، درست در نقطه مقابل توطئه‌ها و خواست جريانهاي تکفيري و سرويسهاي جاسوسي دشمن، اقوام و مذاهب مختلف در حفظ همزيستي و همکاري بسيار کوشا هستند.

رهبر انقلاب اسلامي، اين همکاري و محبت متقابل را «کار سياسيِ هدفدار، جهت‌دار و قاطع» در مقابل اختلاف‌افکني دشمنان و از نقاط قوت حقيقي کشور خواندند و خاطرنشان کردند: اين هماهنگي‌ها و محبتها و ارتباطات متقابل، از جمله امکانات و ابزارهاي منحصر به‌فرد جمهوري اسلامي در جنگ نامتقارن با استکبار جهاني يعني امريکا و صهيونيسم است که آنها قادر به درک و تحليل آن نيستند.

ايشان، «پيشتازي مردم گلستان در استقبال از نهضت امام خميني(ره)»، «وفاداري و فداکاري براي انقلاب اسلامي در مواردي همچون واقعه ۵ آذر ۵۷ و مقابله با گروهکهاي تجزيه‌طلب در اوائل انقلاب»، و «خوش‌درخشيدن سپاه و ارتش استان در دفاع مقدس» را از ديگر ويژگي‌ها و امتيازات اين منطقه و نشان‌دهنده بيداري مردم دانستند و افزودند: به تک تک مردم، مسئولان و علماي شيعه و سنّي استان گلستان، سلام و اظهار محبت، اعتماد و اخلاص مي‌کنم.


منبع:پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html